Πάργα. Ένας προορισμός, αμέτρητες επιλογές.

Πάργα

Αν φέτος το καλοκαίρι δεν έχεις αποφασίσει αν θες νησί ή στεριά τότε η Πάργα είναι εξαιρετική επιλογή. Συνδυάζει κάτι το νησιώτικο χωρίς να χρειαστεί να ανεβείτε σε πλοίο. Επίσης προσφέρει αμέτρητες επιλογές για εξορμήσεις. Σύβοτα, Πρέβεζα, Παξοί, Αντίπαξοι, πηγές Αχέροντα είναι μόνο μερικές.

Το δικό μας ταξίδι πριν μερικά χρόνια κλείστηκε τελευταία στιγμή( όπως το συνηθίζω άλλωστε) και η απόφαση για Πάργα πάρθηκε κυρίως λόγω του  είναι εύκολα προσβάσιμη μέσω της Εγνατίας Οδού. Ψάχναμε έναν προορισμό  για να πάμε απευθείας χωρίς να ανέβουμε σε αεροπλάνα και πλοία. Λίγες ώρες οδικώς και τσουπ, φτάσαμε!

Πάργα.

Το τοπίο θυμίζει σίγουρα κάτι από Επτάνησα. Η Πάργα είναι ένα μικρό διαμαντάκι και εντυπωσιάζεσαι αμέσως από την ομορφιά της. Αμφιθεατρικά χτισμένη, συστοιχία από πολύχρωμα σπίτια με χρωματιστά παραθυρόφυλλα και λιθόστρωτα σοκάκια. Ακριβώς απέναντι λες και το έχουν φυτέψει βρίσκεται το νησάκι της Παναγιάς με το εκκλησάκι του.

Πάργα το βράδυ
Η Πάργα το βράδυ

Εξίσου εντυπωσιακές είναι και οι παραλίες της, με τα γαλάζια νερά, χαρακτηριστικές του Ιονίου πελάγους. Με το που αφήσαμε τα πράγματα μας στο ξενοδοχείο εννοείται ότι το πρώτο πράγμα που κάναμε ήταν να τις απολαύσουμε.

Κατευθυνθήκαμε στη καταπληκτική παραλία του Βάλτου, λίγο πιο έξω από τη Πάργα. Η παραλία και η υπέροχη θάλασσα μας κέρδισαν με την πρώτη ματιά.  Όπως κάθε παραλία του Ιουνίου που σέβεται τον εαυτό της τα νερά ήταν αρκετά κρύα, κάτι  που ξεχνάς όμως, αμέσως μόλις βουτήξεις στα καταγάλανα νερά. Εννοείται όπως δεν διανοηθήκαμε να αφήσουμε μέχρι και το σούρουπο το μαγευτικό τοπίο.

Το νησάκι της Παναγίας

Υπάρχουν πολλές εξίσου καταπληκτικές επιλογές τόσο μέσα όσο και γύρω από τη Πάργα. Όπως το Κρυονέρι, Πίσω Κρυονέρι , Λύχνος, Αϊ Γιαννάκης και το Σαρακήνικο, στο οποίο μπορείτε να πάτε και με καραβάκι από το λιμάνι της Πάργας.

Μπορεί να ήμασταν κουρασμένοι από το ταξίδι αλλά δεν υπήρχε περίπτωση να χάσουμε ευκαιρία να εξερευνήσουμε λιγάκι τη Πάργα. Οπότε το βραδύ επιλέξαμε να φάμε στο πολύ όμορφο και προσεγμένο La trattoria. Εξαιρετικό φαγητό και εκπληκτική θέα στο νησάκι της Παναγιάς. Αξίζει να επιλέξετε για φαγητό ή ποτό ένα από τα μαγαζάκια που βρίσκονται στο λιμάνι για να απολαύσετε αυτή τη θέα. Και αν όχι, σίγουρα κάντε τη περατζάδα σας στο λιμάνι. Η βόλτα μας δεν κράτησε πολύ περισσότερο καθώς θέλαμε να ξεκουραστούμε γιατί την επόμενη μέρα το πρόγραμμα είχε Σύβοτα.

Σύβοτα

Τα Σύβοτα βρίσκονται σε απόσταση περίπου μισής ώρας και σίγουρα είναι από τα μέρη που δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε. Δε γίνεται άλλωστε να μην βλέπαμε από κοντά  την ‘Καραϊβική της Ελλάδας’. Πριν φτάσουμε όμως είπαμε να κάνουμε μια γρήγορη στάση στην παραλία Καραβοστάσι για μια πρώτη βουτιά, την παραλία μας τη πρότειναν οι ντόπιοι και βρίσκονταν στο δρόμο μας. Να πω όμως την αλήθεια, εκ των υστέρων, μετά από τόσες παραλίες που είδαμε εκεί δε θα πω ότι είναι κάτι ιδιαίτερο, αλλά συμπαθητική.

Πισίνα Σύβοτα
Κάτι σε Καραϊβική

Επόμενη στάση Σύβοτα. Μπαίνοντας στο χωριό σίγουρα δεν εντυπωσιαστήκαμε. Έχοντας δει τη γραφική Πάργα πρώτα σίγουρα απογοητεύεσαι. Είναι σχετικά νεόδμητο και χωρίς κάτι ξεχωριστό. Όποια τέτοια εντύπωση όμως, καταρρίπτεται φτάνοντας στη παραλία και αντικρίζοντας τα γαλαζοπράσινα νερά και τα δέντρα να φτάνουν μέχρι τη θάλασσα.

Κάναμε μια βουτιά αλλά δεν καθίσαμε παραπάνω καθώς η ομορφιά στα Σύβοτα βρίσκεται στα μικρά νησάκια που βρίσκονται απέναντι. Πήραμε το μίνι θαλάσσιο ταξί που μας πήγε απευθείας στην πιο διάσημη παραλία Πισίνα, στο νησάκι του Αγίου Νικολάου. Το όνομα της δικαιολογείται απόλυτα καθώς πραγματικά είναι σαν να βρίσκεσαι σε πισίνα! Εδώ καταλαβαίνεις ίσως πως ξεκίνησε η φήμη της ‘Καραϊβικής’ στη Θεσπρωτία. Δεν περιγράφεται η ομορφιά της θάλασσας αλλά και του καταπράσινου μικρού παραδείσου!

Η Πισίνα στα Σύβοτα

Μπορείτε να κάνετε ‘Boat  Hooping’ και να μετακινηθείτε και σε άλλα νησάκια, το Μαύρο όρος,το Μουρτεμένο ή να κατευθυνθείτε στη διάσημη παραλία Μπέλλα Βράκα. Το Μουρτεμένο είναι προσβάσιμο και με τα πόδια, αν έχετε διάθεση να κρατήσετε ψηλά στα χέρια τη πραμάτεια σας, καθώς οι παραλίες στα νησάκια δεν είναι οργανωμένες. Παρόλα αυτά όμως δεν θα έχετε πρόβλημα να βρείτε σκιερό μέρος καθώς καταπράσινα δέντρα που φτάνουν ως το κύμα πλαισιώνουν τα σμαραγδένια νερά.

Έχετε επίσης την επιλογή να νοικιάσετε βάρκα για να κάνετε τις εξορμήσεις σας. Για να νοικιάσετε μικρή βάρκα 2-4 ατόμων δεν χρειάζεται δίπλωμα, ενώ για τις μεγαλύτερες 8 ατόμων πρέπει να είστε κάτοχος σχετικού διπλώματος. Η ενοικίαση μπορεί να γίνει για μια ημέρα ή για μισή. Αν έχετε λοιπόν χρόνο σας συνιστώ ανεπιφύλακτα να το κάνετε. Η δεύτερη επιλογή είναι να πάρετε θαλάσσιο ταξί που θα σας μεταφέρει στη παραλία που θέλετε και μόλις ολοκληρώσετε το μπάνιο σας καλείτε για να έρθουν να σας παραλάβουν.

Σύβοτα
Στο ‘ταξί’ με κατεύθυνση την Πισίνα.

Προσωπικά θα ήθελα να δω και τις άλλες παραλίες αλλά είπαμε να απολαύσουμε την θάλασσα χαλαρώνοντας σε ένα μόνο μέρος και δε μπορούσαμε να αποχωριστούμε τη Πισίνα. Χωρίς υπερβολή το μέρος είναι εξωτικό!

Πριν φύγουμε από τα Σύβοτα πήγαμε για μια τελευταία βουτιά στη παραλία Μπέλλα Βράκα μιας και φτάσαμε ως εδώ. Ναι, μάλλον έχασα το μέτρημα πόσες βουτιές κάναμε και πόσες παραλίες είδαμε σε μια ημέρα! Φαγητό στα γρήγορα και πάλι πίσω καθώς το βραδάκι μας περίμενε και πάλι η Πάργα. Γιατί με μια βόλτα δεν τη χορταίνεις!

Πίσω στη Πάργα.

Πίσω στη Πάργα

Το βράδυ μπλεχτήκαμε στα λιθόστρωτα σοκάκια με τα τουριστικά μαγαζάκια, τους πάγκους με τα ψιλολόγια και τον κόσμο που πηγαινοέρχονταν. Ανηφορίσαμε για το Ενετικό κάστρο μιας και από εκεί θα είχαμε τη καλύτερη θέα της πόλης. Αν και τα έχει τα σκαλοπάτια του για να φτάσεις, η διαδρομή είναι υπέροχη μέσα από τα δρομάκια. Το κάστρο είναι καλοδιατηρημένο και στο εσωτερικό του υπάρχει ένα μικρό μουσείο.

Καθίσαμε στην αυλή του κάτω από τα δέντρα, συνοδεία χαλαρής μουσικής και κεριών(ναι, πιο ρομαντικά δεν γίνεται) και ήπιαμε το κοκτέιλ μας χαζεύοντας τα φώτα της πόλης. Το καλύτερο κλείσιμο για μια γεμάτη μέρα!

Παξοί- Αντίπαξοι

Αντίπαξοι
Η γαλάζια λίμνη στους Αντίπαξους

Τη τρίτη μέρα σειρά είχε ημερήσια βόλτα σε Παξούς και Αντίπαξους. Κατεβήκαμε στο λιμάνι για να πάρουμε το καραβάκι για απέναντι. Επιλέξαμε το πιο μικρό Marco Polo καθώς θα έκανε τη κρουαζιέρα μας πιο γραφική σε αντίθεση με τα πιο μεγάλα καραβάκια. Γραφικό θα χαρακτήριζες και τον καπετάνιο, που δίνει στην βόλτα το κάτι παραπάνω! Πρώτη στάση ήταν η βγαλμένη από καρτ-ποσταλ παραλία Blue Lagoon στους Αντίπαξους. Ναι, είναι κυριολεκτικά σαν γαλάζια λίμνη και σίγουρα κάπου θα έχει πάρει το μάτι σας μια φωτογραφία με καράβια να αιωρούνται πάνω στο νερό. Εδώ είναι! Βουτιά από το σκάφος και μετά πάλι επάνω με κατεύθυνση τις Μπλε σπηλιές στους Παξούς.

Μπλέ Σπηλιές Παξοί
Οι Μπλέ Σπηλιές

Αφού κάναμε ένα tour περιμετρικά του νησιού το καραβάκι σταμάτησε στις Μπλε Σπηλιές με τα ακόμη πιο μπλε νερά για μια βουτιά. Αν έχετε όρεξη μπορείτε να εξερευνήσετε και το εσωτερικό στις σπηλιές. Τελικός προορισμός ο Γάιος, η πρωτεύουσα των Παξών. Μιας και η στάση ήταν περίπου 2 ώρες είχαμε χρόνο να τριγυρίσουμε στο κέντρο και να απολαύσουμε τον καφέ μας στα γραφικά σοκάκια. Γυρίσαμε λιγάκι παραπάνω ηλιοκαμένοι στη Πάργα αλλά γεμάτοι εικόνες και θάλασσα.

Παξοί

Info: Τα καραβάκια ξεκινάνε από το λιμάνι της Πάργας στις 10 το πρωί και η επιστροφή είναι 5.30-6.00 το απόγευμα. Το εισιτήριο κοστίζει 20-25€ και σίγουρα αξίζει τα λεφτά του. Υπάρχουν και άλλες επιλογές για ημερήσιες κρουαζιέρες όπως Κέρκυρα και Σύβοτα αλλά και πριβέ κρουαζιέρες για όποιον επιθυμεί (και σηκώνει) κάτι πιο ιδιαίτερο.

Το τρίτο και τελευταίο μας βράδυ( γιατί σιγά μη χαλαλίζαμε έστω και ένα βράδυ) το περάσαμε βολτάροντας στο λιμάνι . Πήραμε τις μπυρίτσες μας στο χέρι και καθίσαμε να χαζέψουμε το κόσμο που πηγαινοέρχεται στο λιμάνι, με το αγαπημένο μας πλέον φόντο, το νησάκι της Παναγίας. Θέλαμε να ξεζουμίσουμε κάθε στιγμή του ταξιδιού και να φυλακίσουμε αυτές τις πανέμορφες εικόνες.

Τελευταία στάση: Αχέροντας

Αν νομίζετε όμως ότι η βόλτα μας τελείωσε εδώ, γελιέστε! Φεύγοντας είπαμε να ολοκληρώσουμε το ταξίδι μας με μια βόλτα στον ποταμό Αχέροντα, πύλη εισόδου στον κάτω κόσμο κατά την αρχαιότητα. Φύγαμε λοιπόν από ένα μέρος που λατρέψαμε πραγματικά και ξεκινήσαμε.

Χαράδρα Αχέροντα

Σε απόσταση περίπου 20 λεπτών από τη Πάργα βρίσκεται το νεκρομαντείο του Αχέροντα. Δεν ήταν το συνηθισμένο μαντείο όπου έδινε χρησμούς, αλλά ένας δίαυλος επικοινωνίας των ψυχών με τον κάτω κόσμο. Είναι αρκετά καλοδιατηρημένο, με μικρή παραφωνία μια μεταγενέστερη εκκλησία χτισμένη στον αρχαιολογικό χώρο. Είναι εντυπωσιακό το ότι βρίσκεσαι σε ένα καλοδιατηρημένο μνημείο 2500 ετών αλλά σίγουρα το ιδανικό είναι να έχεις ξεναγό γιατί μερικά κάπου τα χάνεις! Παρόλα αυτά αν έχετε χρόνο επισκεφτείτε το. Είναι ανοιχτό όλη μέρα και η είσοδος κοστίζει 8€.

Εμείς δεν μείναμε πολύ εκεί γιατί το καλύτερο κομμάτι της εξόρμησης είναι η βόλτα στις πηγές του ποταμού Αχέροντα. Από το νεκρομαντείο αλλά και από οπουδήποτε στη περιοχή φτάνετε πολύ εύκολα στο ποτάμι καθώς υπάρχουν παντού ταμπέλες που σας οδηγούν απευθείας στο κέντρο πληροφόρησης στη Γλυκή.

Αχέροντας
Περπατώντας στον Αχέροντα

Ο Αχέροντας είναι γνωστός σε φυσιολάτρες και φαν των extreme sports. Μπορείτε να κάνετε rafting, canoe kagiak, ιππασία ή πεζοπορία κατά μήκος του ποταμού. Ή απλώς να κάνετε τη βουτιά σας. Το ποτάμι είναι πεντακάθαρο και τα νερά κρυσταλλένια. Πολλοί φτάνουν στο σημείο απλώς για να κάνουν μπάνιο ή να αράξουν στο ποτάμι και να χαζέψουν το απαράμιλλης ομορφιάς  τοπίο.

Πραγματικά το μέρος είναι μαγευτικό, ο ποταμός κυλάει μέσα στη χαράδρα του Αχέροντα περιστοιχισμένος από επιβλητικούς βράχους και δέντρα που αγγίζουν τα νερά του. Τα καταγάλανα νερά δίνουν ακόμα περισσότερη μαγεία στο τοπίο. Διασχίζοντας το, διασχίζετε τα ‘προπύλαια του Κάτω Κόσμου’ ,βέβαια μόνο για κάτι τέτοιο δε μοιάζει το τοπίο!

Υπάρχει μια ‘μικρή’ λεπτομέρεια, το νερό είναι ΠΑΓΩΜΕΝΟ! Οι πηγές που αναβλύζουν ανάμεσα από τους βράχους φέρνουν το παγωμένο νερό από τα χιόνια που λιώνουν στις τριγύρω βουνοκορυφές του Σουλίου. Μάλιστα, αν πλησιάσετε στις πηγές το πιο πιθανόν είναι τα πόδια σας να μουδιάσουν! Και θα μου πείτε ‘Είσαι τρελή που θες να βουτήξουμε μέσα;’. Πιστέψτε με είναι απίστευτη εμπειρία. Κάντε το και θα με θυμηθείτε!

Βουτιά στον Αχέροντα

Μπορεί τελικά να μην ξεκουραστήκαμε στο ταξίδι μας αλλά σίγουρα γεμίσαμε θάλασσα, ήλιο, φύση, εικόνες και εμπειρίες.

Οι επιλογές που σας έδωσα με ορμητήριο τη Πάργα είναι μόνο μερικές. Έχετε άλλες τόσες από Κέρκυρα μέχρι Λευκάδα , Πρέβεζα μέχρι Γιάννενα( εντάξει, αυτό πέφτει λίγο πιο μακριά!).

Mama tip: Ως μαμά, πλέον,που προσπαθεί να βρει κατάλληλους προορισμούς για όλη την οικογένεια δε θα σας πρότεινα να ακολουθήσετε όλες τις προτάσεις. Αν έχετε μικρά παιδιά οι κρουαζιέρες αλλά και η βόλτα στον Αχέροντα είναι απαγορευτικές καθώς απαιτούν να είστε αρκετή ώρα είτε κάτω από τον ήλιο είτε και πάνω σε πλοίο. Αν όμως τα παιδάκια σας είναι μεγαλύτερα, θα το απολαύσουν. Ιδανικά, για να πω και του στραβού το δίκιο, θα το θεωρούσα περισσότερο ζευγαρο-προορισμό!

Νομίζατε ότι θα σας άφηνα χωρίς χάρτη; Όχι βέβαια! Για να κατεβάσετε το χάρτη, μπείτε εδώ.

This Post Has 2 Comments

1. Φανταστικό το ταξίδι, και πάρα πολύ αναλυτικό το κείμενο σου!
    Και στα επόμενα 🙂
    Άλκηστη

1. Χαίρομαι που σου άρεσε! Είναι πολύ ωραίος προορισμός, αν θελήσεις να τον επισκεφτείς. Να έχεις ένα υπέροχο καλοκαίρι με πολύ έμπνευση!